Роз'яснення МЕРТУ № 3303-25/10209 -07 від 01.08.2011 (змова)
Выбрать сообщения с
# по # FAQ
[/[Печать]\]

Форум о Тендерах, государственных закупках в Prozorro. -> НПА МЭ

#1: Роз'яснення МЕРТУ № 3303-25/10209 -07 від 01.08.2011 (змова) Автор: Sekret_arОткуда: Україна СообщениеДобавлено: 22 Янв 2013, 14:26
    —
Цитата:
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
Лист № 3303-25/10209 -07 від 01.08.2011

Роз`яснення

Мінекономіки розглянуло лист Головного контрольно-ревізійного управління України від 06.07.2011 № 31-14/661 щодо застосування норм законодавства у сфері державних закупівель та повідомляє.
Закон України «Про здійснення державних закупівель» (зі змінами)
(далі - Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.
Відповідно до пункту 11 частини 1 статті 1 Закону змова - домовленість між двома чи кількома учасниками процедури закупівлі, спрямована на встановлення ціни пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції на штучних або неконкурентних рівнях з відома або без відома замовників.
Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 29 Закону, замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів, у разі якщо наявні підстави, зазначені у статті
17 та частині 7 статті 28 цього Закону.
У свою чергу, відповідно до частини 1 статті 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учасникові, учасникові попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов'язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації), у разі якщо, зокрема, виявлено факт участі учасника або учасника попередньої кваліфікації у змові.
Частиною 1 статті 30 Закону встановлено, що замовник відміняє торги в разі, зокрема, виявлення факту змови учасників.
У свою чергу, відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про захист економічної конкуренції» узгодженими діями є укладення суб'єктами господарювання угод у будь-якій формі, прийняття об'єднаннями рішень у будь-якій формі, а також будь-яка інша погоджена конкурентна поведінка (діяльність, бездіяльність) суб'єктів господарювання.
Відповідно до статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними узгодженими діями є узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції. Антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: встановлення цін чи інших умов придбання або реалізації товарів; спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів.
Водночас, згідно зі статтею 3 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», основним завданням Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині, зокрема, здійснення контролю щодо створення конкурентного середовища та захисту конкуренції у сфері державних закупівель.
Згідно зі статтею 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет України має такі повноваження: зокрема, приймати передбачені законодавством про захист економічної конкуренції розпорядження та рішення за заявами і справами, перевіряти та переглядати рішення у справах, надавати висновки щодо кваліфікації дій відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції; призначати експертизу та експерта з числа осіб, які володіють необхідними знаннями для надання експертного висновку.
При цьому зазначаємо, що Законом та нормативно-правовими актами, розробленими на його виконання, не встановлено ознак та порядку виявлення змови учасників процедури закупівлі.

Директор департаменту державних
закупівель та державного замовлення О. В. Аніпко

Може комусь знадобиться

#2:  Автор: AbsurdlanaОткуда: Киев СообщениеДобавлено: 14 Май 2013, 08:02
    —
появилось здесь более свежее разъяснение Министерства экономического развития и торговли Украины от 13.09.2012 № 3302-04/34826-07 о применении законодательства в сфере государственных закупок (относительно связанных лиц и признании торгов несостоявшимися в случае, если осуществление закупки стало невозможным вследствие непреодолимой силы).

Цитата:

Роз'яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.09.2012 № 3302-04/34826-07 щодо застосування законодавства у сфері державних закупівель

Закон України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону пов'язана особа - це особа, яка відповідає будь-якій з наведених нижче ознак: юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі, оператором електронного майданчика або контролюється таким учасником процедури закупівлі, оператором електронного майданчика, або перебуває під спільним контролем з таким учасником процедури закупівлі, оператором електронного майданчика; фізична особа або члени її сім'ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі, оператором електронного майданчика; службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, оператора електронного майданчика, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі, оператора електронного майданчика юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин, та члени сім'ї такої службової (посадової) особи; члени сім'ї посадової (службової) особи замовника, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин.
Під здійсненням контролю слід розуміти володіння безпосередньо або через більшу кількість пов'язаних фізичних чи юридичних осіб найбільшою часткою (паєм, пакетом акцій) статутного капіталу учасника процедури закупівлі, оператора електронного майданчика або управління найбільшою кількістю голосів у керівному органі такого учасника процедури закупівлі, оператора електронного майданчика, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), яка становить не менш як 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі, оператора електронного майданчика.
При цьому відповідно до пункту 6 частини першої статті 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов'язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації), у разі якщо пропозиція конкурсних торгів (кваліфікаційна, цінова пропозиція) подана учасником процедури закупівлі, який є пов'язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі.
Таким чином, у разі виявлення наявності вищевказаних ознак того, що учасники процедури закупівлі є пов'язаними особами, замовнику необхідно керуватися пунктом 6 частини першої статті 17 Закону.
Згідно з абзацом третім частини другої статті 30 замовник має право визнати торги такими, що не відбулися, у разі якщо здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок непереборної сили.
При цьому визнати торги такими, що не відбулися є виключним правом замовника.
Водночас відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" (зі змінами) непереборна сила - це дія надзвичайної ситуації техногенного, природного або екологічного характеру, яка унеможливлює надання відповідної послуги відповідно до умов договору.



Форум о Тендерах, государственных закупках в Prozorro. -> НПА МЭ


output generated using printer-friendly topic mod. Часовой пояс: GMT + 2

Страница 1 из 1

Powered by phpBB 2.0.22 © 2001,2002 phpBB Group