Список форумов Форум о Тендерах, государственных закупках в Prozorro. Форум о Тендерах, государственных закупках в Prozorro.
UA-Tenders.com
 
    FAQFAQ   ПоискПоиск   ПользователиПользователи   ГруппыГруппы 
 ПрофильПрофиль   Войти и проверить личные сообщенияВойти и проверить личные сообщения   ВходВход 
Тема держзакупівель в пресі
На страницу Пред.  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 28, 29, 30  След.
 
Начать новую тему   Ответить на тему   вывод темы на печать    Список форумов Форум о Тендерах, государственных закупках в Prozorro. -> В прессе о госзакупках.
Предыдущая тема :: Следующая тема  
Автор Сообщение
Sekret_ar
Репутация: 425 [ ? ]
Модер
Модер


Зарегистрирован: 05.04.2008
Сообщения: 6335
Откуда: Україна
Сообщение 26 Дек 2013, 16:39 Ответить с цитатой

До речі, переглянув кілька номерів - цікаво написано! Є різні зразки документів, які готуються завідомо в довільній формі... Для людей, які починають проводити ДЗ без багажу досвіду за плечима справді дуже корисне видання напевно...
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
livadiya
Репутация: 6 [ ? ]
Новичок


Зарегистрирован: 05.01.2013
Сообщения: 87
Сообщение 26 Дек 2013, 16:47 Ответить с цитатой

для меня во многих вопросах как настольная книга.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Absurdlana
Репутация: 161 [ ? ]
Специалист
Специалист


Зарегистрирован: 21.10.2009
Сообщения: 1074
Откуда: Киев
Сообщение 16 Янв 2014, 11:13 Ответить с цитатой

Статья кас. анализа практики Антимонопольного комитета Украины и его территориальных отделений по рассмотрению дел об антиконкурентных согласованных действиях субъектов хозяйствования в виде искажения результатов торгов

Цитата:

Антиконкурентные согласованные действия в виде искажения результатов торгов - теория и практика


Константин Глоба,
Адвокат, партнер ЮА «Шевчук и партнеры»
Все публикации автора
Антиконкурентні узгоджені дії у вигляді спотворення результатів торгів (поняття, практика розгляду справ)


Економічна конкуренція, антиконкурентні узгоджені дії у вигляді спотворення результатів торгів


Одним із пріоритетних завдань Антимонопольного комітету України та його територіальних відділень є забезпечення контролю та здійснення захисту конкуренції у сфері державних закупівель. (основні закони ЗУ «Про Антимонопольний комітет України» та ЗУ «Про захист економічної конкуренції»).

Економічна конкуренція (конкуренція) являє собою змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт
господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.

Особи, які чинять або мають намір чинити узгоджені дії, є учасниками узгоджених дій. Під узгодженими діями розуміється укладення суб'єктами господарювання угод у будь-якій формі, прийняття об'єднаннями рішень у будь-якій формі, а також будь-яка інша погоджена конкурентна поведінка (діяльність, бездіяльність) суб'єктів господарювання. Узгодженими діями є також створення суб'єкта господарювання, об'єднання, метою чи наслідком створення якого є координація конкурентної поведінки між суб'єктами господарювання, що створили зазначений суб'єкт господарювання, об'єднання, або між ними та новоствореним суб'єктом господарювання, або вступ до такого об'єднання.

Отже, простими словами кажучи, узгоджені дії суб’єктів господарювання, які в тій чи іншій мірі призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення або обмеження економічної конкуренції (конкуренції) – є антиконкурентними узгодженими діями, які заборонені законом.

Одним із видів антиконкурентних узгоджених дій, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів. Антиконкурентними узгодженими діями вважається також вчинення суб’єктами господарювання схожих дій (бездіяльності).

Аналізуючи практику Антимонопольного комітету України (надалі - АМКУ), або його територіальних відділень по розгляду справ про антиконкурентні узгоджені дії у вигляді спотворення результатів торгів, можна навести досить розповсюджені підстави порушення цих справ, зокрема:

1. «Реєстри документів до пропозицій конкурсних торгів поданих ТОВ «…» та ТОВ «…» є однаковими за оформленням та мають відомості від встановленої Замовником форми»;

2. ««ТОВ «…» та ТОВ «….» надали пропозиції, які відрізняються від форми «Пропозиція конкурсних торгів» Замовника та містять однакові відступи, знаки, помилки»;

3. ««ТОВ «…» та ТОВ «…» надані довідки про підприємства, які мають однаковий вигляд, схожість у формулюванні речень, однакову послідовність викладення і змісту текст»;

4. «Здійснивши аналіз банківської гарантії поданих учасниками для участі у торгах, встановлено, що вони зареєстровані одна за одною».

5. «Довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів зареєстровані одна за одною, а Запити на ці довідки подані однією особою, мають однаковий зміст та вигляд та зареєстровані суб’єктами господарювання однією датою»;

6.«Здійснивши аналіз інформаційних довідок з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство…, встановлено, що вони зареєстровані майже одна за одною, а Запити на отримання цих довідок мають однаковий зміст та вигляд і зареєстровані в один день»;

7. ТОВ «…» та ТОВ «…» на момент прийняття участі у торгах були пов’язаними між собою відносинами контролю в розумінні ст. 1 ЗУ «Про захист економічної конкуренції.

Одним із засновників ТОВ «…» є ПрАТ «Х»».

Одним із засновників ТОВ «…» є також ПрАТ «Х»».

Спільний склад засновників товариств передбачає обізнаність із діяльністю обох підприємств та можливість доступу та обману різноманітною інформацією щодо господарської та фінансової діяльності, в тому числі, і щодо участі у зазначених торгах.

Спільне володіння суб’єктами господарювання передбачає єдність їх інтересів, що впливає на їхню індивідуальну поведінку, тобто такі суб’єкти господарювання не забезпечують змагальність між собою шляхом надання найкращої пропозиції».

Наведені порушення є далеко не вичерпним прикладом підстав порушення справ про антиконкурентні узгоджені дії у вигляді спотворення результатів торгів.



Практика розгляду АМКУ або його територіальними відділеннями справ про антиконкурентні узгоджені дії у вигляді спотворення результатів торгів


Перебіг справи в АМКУ або його територіальних відділеннях з приводу антиконкурентних узгоджених дій у вигляді спотворення результатів торгів можна умовно розділити на декілька етапів.

Виявлення ознак порушень та збирання доказів. Цей етап передує початку та безпосередньому розгляду справ і являє собою стадію збору інформації, документів, достатніх для початку розгляду. На цій стадіє має місце виявлення ознак порушень безпосередньо із звернень, що надійшли до АМКУ або його територіальних відділень, або за результатами власного вивчення процедур закупівель.

АМК та його територіальні відділення розпочинають розгляд справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції за:

- заявами суб'єктів господарювання, громадян, об'єднань, установ, організацій про порушення їх прав внаслідок дій чи бездіяльності, визначених цим Законом як порушення законодавства про захист економічної конкуренції;

- поданнями органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю про порушення законодавства про захист економічної конкуренції;

- власною ініціативою органів АМКУ або його територіальних відділень.

Серед засобів отримання інформації можна виокремити: - надсилання Запиту про надання інформації і документів; - проведення позапланових перевірок суб’єктів господарювання (яка проводиться без будь-якого попередження).

Доцільно відзначити, що ненадання, надання суб’єктом господарювання відповіді не в повному обсязі, або надання недостовірної інформації на Запит – тягне за собою накладення штрафу. Відповідно до питання надання відповіді на Запит необхідно підходити досить зважено. Такий штраф може сягати до 1 % річного обороту суб’єкта господарювання за рік, який передує року накладення санкції. Досить дієвим способом збору інформації та документів є проведення позапланових перевірок суб’єктів господарювання за дорученням Голови, державного уповноваженого АМК, Голови територіального відділення АМК.

Положення про порядок проведення перевірок додержання законодавства про захист економічної конкуренції» затвердженого Розпорядженням Антимонопольного комітету України від 25.12.2001 N 182-р., визначає два види перевірок: планову виїзну і позапланову виїзну. Проведення перевірки також може передбачати безперешкодний доступ представників АМКУ або його територіальних відділень до будь-яких документів та матеріалів, отримання пояснень посадових осіб, громадян. В результаті здійснення таких перевірок можуть накладатися арешти на докази, предмети, носії інформації, які є джерелом доказів та проводитись їх вилучення.

До проведення перевірки АМКУ або його територіальні відділення має право залучати також представників правоохоронних органів влади. При цьому, створення перешкод працівникам АМКУ або його територіального відділення у проведенні перевірок, огляду, вилученні чи накладенні арешту на майно, документи, предмети чи інші носії інформації тягне за собою накладення штрафу до 1 % річного обороту суб’єкта господарювання за рік, який передує року накладення санкції.

Досить розповсюдженим, у випадку із не допуском представників АМКУ або його територіальних відділень до перевірки, є складання Акта про не знаходження особи за місцем її реєстрації, що додатково може тягнути за собою певні заходи вже від представників податкового органу.

Порушення провадження у справі та розгляд справи є наступним етапом перебігу справи в АМКУ або його територіальних відділень. За результатами проведеної перевірки, отриманих документів та інформації на Запити, АМКУ або його територіальні відділення вирішують питання про наявність, або відсутність ознак порушення та доцільності відкриття провадження у справі про порушення економічної конкуренції.

За наявності ознак порушення економічної конкуренції в діях учасників процедури державних закупівель, АМКУ або його територіальні відділення порушують провадження у справі, починають її розгляд, що оформлюється відповідним розпорядженням про початок розгляду справи, яке повинно містити підставу - конкретне порушення законодавства.

На цьому етапі АМКУ або його територіальні відділення мають право надсилати письмові Запити до суб’єктів господарювання з вимогою надання інформації та документів. Такі Запити можуть надсилатися також третім особам, які опосередковано мали відношення до процедури закупівель (наприклад Туристичні агентства, за допомогою яких практикують отримувати довідки про відсутність судимості).

Під час розгляду справи, досить цікавим моментом є наявність у осіб, які беруть участь у справі, права знайомитися з її матеріалами (проте таке право виникає у осіб після одержання подання з попередніми висновками), подавати клопотання та докази, наводити доводи та заперечення.

Попередні висновки складаються за результатами зібраних на попередньому етапі документів та інформації і фактично є базовим проектом остаточного рішення.

Під час розгляду справи за ініціативою АМКУ та його територіальних відділень можуть призначатися та проводитися, так звані, слухання у справі. Ці заходи направлені на забезпечення можливості вислухати представників сторін, забезпечення надання ними зауважень, доводів в обґрунтування своєї позиції.

Прийняття рішення є наступним етапом розгляду справи АМКУ. Закон встановлює санкцію за порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді штрафів на суб’єктів господарювання до 10% річного обороту суб’єкта господарювання за рік, який передує року накладення санкції.

Важливим моментом є те, що територіальні відділення АМК мають право накладати штрафи у розмірі до 68 000,00 грн., якщо розмір штрафу потенційно перевищує цю суму, така справа може бути передана (витребувана) до центрального відділення АМКУ. З огляду на це, для убезпечення суб’єкта господарювання від накладення санкцій в максимально великих розмірах та передання справи до центрального відділення - АМКУ, варто звернути увагу на норму закону, яка встановлює, що при сприянні суб’єкта господарювання в розгляді справи, комісія має право зменшувати розмір штрафу.

В даному випадку суб’єкту господарювання необхідно концептуально визначатись із питанням, до якого часу необхідно «тримати оборону», а з якого часу всіляко сприяти розгляду справи. Це можливо на будь-якому етапі перебігу справи, проте найбільш дієвими є визнання вини, при її наявності, та сприяння на етапі надання відповіді на Запит, або на початку призначення справи до провадження.

Концептуально визначатись із визнанням вини необхідно в кожному випадку окремо, оскільки при цьому варто брати до уваги не тільки власну позицію, але і позицію та попередні доводи самого АМК або його територіального відділення, так як не завжди вони є переконливими.


На останок слід відзначити, що Рішення АМКУ або його територіальних відділень не рідко носять, так би мовити, суб’єктивний характер, і для дієвого протиставлення своїх доводів Рішенню АМКУ або його територіальних відділень, бажано вдаватись до такого роду доказів, як експертизи, висновки компетентних органів у сфері, до якої відноситься предмет перевірки (спору).


http://jurliga.ligazakon.ua/blogs_article/350.htm

_________________
Любопытство убило кошку, но она была так довольна, что воскресла.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Jyrcom
Репутация: 471 [ ? ]
Модер
Модер


Зарегистрирован: 02.01.2007
Сообщения: 6535
Откуда: не дом и не улица
Сообщение 16 Янв 2014, 13:29 Ответить с цитатой

І про будівництво:
С какой даты предмет закупки работ определять по новому строительному стандарту
Скрытый текст: 
С 1 января 2014 года вступил в силу ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила определения стоимости строительства», который принят приказом Минрегионстроя от 05.07.2013 г. № 293. С этой же даты утратили силу государственные строительные нормы ДБН Д.1.1-1-2000 «Правила определения стоимости строительства», утвержденные приказом Госстроя от 27.08.2000 г. № 174 (далее — ДБН Д.1.1-1-2000), которые были обязательными при определении стоимости строек (объектов), строительство которых осуществляется с привлечением бюджетных средств или средств предприятий, учреждений и организаций государственной собственности.

Поэтому распорядители государственных средств уже с 01.01.2014 г. должны определять сметную стоимость работ по указанному ДСТУ.

Однако при планировании закупок распорядителями бюджетных средств предмет закупки определяется в соответствии с Порядком определения предмета закупки, утвержденным приказом Минэкономики от 26.07.2010 г. № 921 (далее — Порядок определения предмета закупки). Согласно его р. ІІІ, предмет закупки работ определяют по объектам строительства и с учетом ДБН Д.1.1-1-2000.

Таким образом, уже с 01.01.2014 г. ДБН Д.1.1-1-2000 не действуют, но заказчики при планировании процедур закупки определяют предмет закупки, руководствуясь именно ими, поскольку так указано в Порядке определения предмета закупки.

Для того чтобы это исправить, Минэкономразвития утвердило приказ «О внесении изменений в Порядок определения предмета закупки» от 16.12.2013 г. № 1489 (далее — Приказ № 1489). Правда, с довольно большим опозданием, как это было и в прошлом году с Государственным классификатором продукции и услуг ДК 016:2010.

Приказ № 1489 вступит в силу только со дня официального опубликования, но до сих пор не опубликован. Как известно, акт гражданского законодательства не имеет обратного действия во времени, кроме случаев, когда он смягчает или отменяет гражданскую ответственность. Предоставление же обратного действия во времени нормативно-правовым актам может быть предусмотрено путем прямого указания об этом в данном нормативно-правовом акте. Однако такого указания в Приказе № 1489 нет.

Следовательно, распорядителям бюджетных средств придется вспомнить прошлогоднюю практику:

если процедуры закупки работ начаты до вступления в силу Приказа № 1489, это не будет нарушением, когда предмет закупки определен по ДБН Д.1.1-1-2000;

по процедурам, которые будут начаты с даты вступления в силу Приказа № 1489, предмет закупки должен определяться согласно ДСТУ Д.1.1-1:2013 «Правила определения стоимости строительства». Для этого до начала процедуры закупки в годовой план закупок на 2014 год необходимо внести изменения.

Напомним: Минэкономразвития в письме от 06.02.2013 г. № 3302-05/4104-12 разъясняло, с какой даты распорядители государственных средств применяют Государственный классификатор продукции и услуг ДК 016:2010.

Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Sekret_ar
Репутация: 425 [ ? ]
Модер
Модер


Зарегистрирован: 05.04.2008
Сообщения: 6335
Откуда: Україна
Сообщение 21 Янв 2014, 19:04 Ответить с цитатой

Цитата:
28 січня відбудеться фінальний форум проекту «Всеукраїнська ініціатива за чесні державні закупівлі в системі освіти»
Сьогодні
Проект «Всеукраїнська ініціатива за чесні державні закупівлі в системі освіти» започаткований у 2012 році провідними аналітичними центрами – Лабораторією законодавчих ініціатив, Центром політичних студій та аналітики (Київ), за участі партнерів з п’яти областей: Волинської, Донецької, Сумської, Харківської та АР Крим.
Під час форуму незалежні експерти та журналісти обговорять підсумки річного моніторингу державних закупівель у сфері освіти, підготують рекомендації щодо покращення законодавства в цій сфері, а також рекомендації для активістів і журналістів, яким цікава тематика державних закупівель у сферах освіти, охорони здоров’я, інших напрямів соціальної та гуманітарної політики.
Для реєстрації заповніть, будь ласка, форму на лінком.
Контактний телефон: (063) 617-51-83, Олександр
Інформація про проект
Що ми зробили у 2012-2013 роках?
Учасники Всеукраїнської ініціативи «За доброчесні закупівлі в системі освіти» протягом 2012-2013 років успішно здійснили низку моніторингових кампаній у сфері державних закупівель. Зокрема були проведені п`ять тематичних досліджень в сфері розвитку ефективної та прозорої системи державних закупівель: готовність органів влади до електронних аукціонів, «прозорість» регіональних та місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, ефективність використання бюджетних коштів, застосування підпорогових закупівель органами влади різного рівня та посередницькі схеми третіх сторін. За результатами реалізації цих проектів були розроблені пропозиції та рекомендації щодо вдосконалення законодавчої та нормативної бази здійснення державних закупівель.
Всеукраїнська ініціатива «За доброчесні закупівлі в системі освіти»
Протягом 2012-2013 років у п`яти регіонах України були проаналізовані державні закупівлі близько ста органів влади на загальну суму понад двісті мільйонів гривень. За його результатами в Сумській, Харківській та Волинській областях тендерними комітетами органів освіти припинені та усунуті систематичні порушення ЗУ «Про здійснення державних закупівель» в частині оприлюднення інформації. В ряді областей України викрита посередницька схема поборів з переможців конкурсних торгів на користь третіх сторін.
Висновки моніторингу широко висвітлювалися у мас-медіа.
Чи достатньо регіональні та місцеві органи влади інформують громадян та бізнес про результати проведення власних закупівель?
Учасники Ініціативи здійснили оцінку наявності інформації про здійснення закупівель на офіційному сайті Tender.me.gov.ua понад 400 органів регіональної та місцевої влади та місцевого самоврядування. За результатами перевірки була сформована база замовників, які регулярно протягом 2011-13 років приховують інформацію. Дослідження дозволило систематизувати та сформулювати пропозиції щодо усунення порушень для низки облдержадміністрацій та міських рад.
Чи готові органи освіти до електронних аукціонів?
Учасники Ініціативи перевірили наявність електронних цифрових підписів в органах освіти. ЕЦП - обов'язковий реквізит, за допомогою якого налагоджується електронний документообіг між органами державної влади, місцевого самоврядування та громадянами. Крім того, ЕЦП необхідний для здійснення е-аукціонів, розвиток яких на сьогодні призупинений і через відсутність ЕЦП в тому числі. Як встановили партнери Ініціативи, органи освіти Сумської, Харківської та частково Волинської, Донецької, областей є не готовими до електронної оптимізації робочого процесу. До керівників областей були направлені відповідні повідомлення.
Підпорогові закупівлі органів освіти
Як встановили учасники Ініціативи, в 2011-2012 роках замовники широко використовували підпорогові закупівлі для уникнення процедур держзакупівель. Однак, після розголосу проблеми в ЗМІ в кінці 2012 року, учасники Ініціативи за попередніми результатами нового розслідування підпорогових закупівель 2013 року, дійшли висновку, що використання підпорогових закупівель іде на спад. До Мінекономрозвитку були направлені пропозиції, як усунути проблему підпорогових закупівель у 2014 році.
Посередницькі схеми третіх сторін

Учасники Ініціативи разом з партнерськими організаціями викрили мережу приватних фірм, які стягували «комісійну» сплату з переможців конкурсних торгів за попередньою домовленістю із органом влади. Комісія коливалася від 1,2 тис. – 40 тис. гривень за одні торги. Така ганебна ситуація склалася через неузгодженість дій правоохоронних органів, Мінекономрозвитку та АМКУ. Учасники Ініціативи підготували свої пропозиції для усунення порушень до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, а також до Комітету ВРУ з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією.

http://cpsa.org.ua/news/28_sichnja_vidbudetsja_finalnij_forum_proektu_vseukrajinska_initsiativa_za_chesni_derzhavni_zakupivli_v_sistemi_osviti

З.І. Знайшли яку сферу брати для аналізу! Зараз заклади освіти в основному тільки комуналку закупляють через тендери, а це все ЗОУ! Так що будуть висновки на зразок "90% торгів відбувались за неконкурентною процедурою ЗОУ...". Вде аж цікаво почитати, що вони там наваяють... )
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Sekret_ar
Репутация: 425 [ ? ]
Модер
Модер


Зарегистрирован: 05.04.2008
Сообщения: 6335
Откуда: Україна
Сообщение 29 Янв 2014, 19:20 Ответить с цитатой

Sekret_ar писал(а):
З.І. Знайшли яку сферу брати для аналізу! Зараз заклади освіти в основному тільки комуналку закупляють через тендери, а це все ЗОУ! Так що будуть висновки на зразок "90% торгів відбувались за неконкурентною процедурою ЗОУ...". Вде аж цікаво почитати, що вони там наваяють... )

Ось і сам звіт:
Цитата:
Що ми зробили у 2012-2013 роках?
Учасники Всеукраїнської ініціативи за чесні державні закупівлі в системі освіти протягом 2012-2013 років успішно здійснили низку моніторингових кампаній. Зокрема перевірили готовність органів влади до електронних аукціонів, «прозорість» регіональних та місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, ефективність використання бюджетних коштів, застосування підпорогових закупівель органами влади різного рівня та посередницькі схеми третіх сторін. За результатами реалізації цих проектів були розроблені пропозиції та рекомендації щодо вдосконалення законодавчої та нормативної бази здійснення державних закупівель.

Всеукраїнська ініціатива за чесні державні закупівлі в системі освіти
Протягом 2012-2013 років у п`яти регіонах України були проаналізовані державні закупівлі близько ста органів влади на загальну суму понад двісті мільйонів гривень. За результатами в АРК, Волинській, Донецькій, Сумській та Харківській областях були припинені та усунуті систематичні порушення ЗУ «Про здійснення державних закупівель». В ряді областей України викрита посередницька схема поборів з переможців конкурсних торгів на користь третіх сторін. Висновки моніторингу широко висвітлювалися у мас-медіа.

Чи готові органи освіти до електронних аукціонів?
Учасники Ініціативи перевірили наявність електронних цифрових підписів в органах освіти. ЕЦП - обов'язковий реквізит, за допомогою якого налагоджується електронний документообіг між органами державної влади, місцевого самоврядування та громадянами. Крім того, ЕЦП необхідний для здійснення е-аукціонів, розвиток яких на сьогодні призупинений і через відсутність ЕЦП в тому числі. Як встановили партнери Ініціативи, органи освіти Сумської, Харківської та частково Волинської, Донецької, областей є не готовими до електронної оптимізації робочого процесу. До керівників областей були направлені клопотання щодо усунення порушень.

Підпорогові закупівлі органів освіти
Як встановили учасники Ініціативи, в 2011-2012 роках замовники широко використовували підпорогові закупівлі для уникнення процедур держзакупівель. Однак, після розголосу в ЗМІ в кінці 2012 року, учасники Ініціативи за попередніми результатами нового моніторингу підпорогових закупівель 2013 року, дійшли висновку, що використання підпорогових закупівель іде на спад. До Мінекономрозвитку були направлені пропозиції щодо розв’язання проблеми підпорогових закупівель у 2014 році.

Посередницькі схеми третіх сторін
Учасники Ініціативи разом з партнерськими організаціями викрили мережу приватних фірм, які стягували «комісійну» сплату з переможців конкурсних торгів за попередньою домовленістю із органом влади. Комісія коливалася від 1,2 тис. – 40 тис. гривень за одні торги. Така ганебна ситуація склалася через неузгодженість дій правоохоронних органів, Мінекономрозвитку та АМКУ. Учасники Ініціативи підготували свої пропозиції для усунення порушень до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

Чи готові органи освіти до електронних аукціонів?
Влітку 2012 року парламент проголосував за обов'язковий електронний реверсивний аукціон. Відповідно до чинного законодавства розпорядники бюджетних коштів - замовники - до 1 січня 2013 року мали підготуватися до участі у таких закупівлях. А саме, отримати підсилений сертифікат електронного цифрового підпису (ЕЦП). У свою чергу уряд повинен був підготувати численні нормативно-правові акти, які б запустили у дію електронні майданчики, необхідні для проведення аукціонів. У лютому 2013 року Міністерство економічного розвитку та торгівлі України оприлюднило власний законопроект, який знімає статус обов'язковості з електронних реверсивних аукціонів. На травень 2013 року даний проект не став законом. Партнери Ініціативи перевірили, наскільки освітяни в різних областях готові до електронної революції, а саме чи отримали вони ЕЦП.
За результатами проведених досліджень, освітяни Сумської, Харківської та частково Волинської, Донецької, областей є не готовими до електронної оптимізації робочого процесу.
На Волині проведений моніторинг 21 територіального органу освіти. Зігдно з отриманою інформацією, 18 органів освіти Волинської області мають підпис. ЕЦП не застосовується лише у відділах освіти Володимир-Волинської та Луцької райдержадміністрації. Також ЕЦП немає управління освіти Волинської облдержадміністрації.
На Донеччині перевірено 15 місцевих органів освіти. У підсумку, партнери відмітили тенденцію порушення Закону України «Про доступ до публічної інформації». Тільки 10 розпорядників надали інформацію. Ворошилівський, Кіровський райвідділ освіти міста Донецька, управління освіти Донецької обласної ради та відділи освіти Мар'їнської і Артемівської РДА не надали інформацію, що дає підставу вважати про відсутність ЕЦП. Інші 10 розпорядників, які надали інформацію, мають ЕЦП.
На Сумщині перевірено 12 розпорядників бюджетних коштів. Чотири розпорядники відмовились надавати інформацію. Це відділ освіти Шосткинської міської ради, відділу освіти Роменської РДА та адміністрації шкіл м. Сум № 24 - №25. Ще шість установ не мають ЕЦП: сумськіі школа №17, школа №10, відділи освіти Глухівської, Краснопільської та Лебединської райдержадміністрації, а також відділ освіти Охтирської міської ради.
На Харківщині проведений моніторинг у відділах освіти районних державних адміністрацій Харківської області, відділах освіти міських рад, управліннях освіти районів Харківської міської ради, департаменті освіти ХМР, а також у комунальному підприємстві «Комбінат дитячого харчування». Надіслано 45 запитів, отримано 34 відповіді.
Так, не мають ЕЦП 26,67 % респондентів, якими є відділи освіти РДА Харківської області - Балакліївської, Барвінківської, Валківської, Красноградської, Печенізької; управління освіти адміністрацій районів Харківської міської ради - Комінтернівського, Орджонікідзевського, Жовтневого, департамент освіти Харківської міської ради. Мають ЕЦП 44,44 % респондентів.
За результатами моніторингів до зафіксованих порушників надіслані повідомлення про усунення порушень чинних нормативно-правових актів.

Підпорогові закупівлі органів освіти
У грудні 2012 року Ініціатива розпочала дослідження підпорогових закупівель, інформація щодо яких має міститися у додатках до річних планів закупівель замовників. Відповідно до Інструкції щодо заповнення форми річного плану Міністерства економічного розвитку та торгівлі, додатки повинні відображати інформацію про предмет закупівлі, очікувана вартість якого менше порогових сум (товари, послуги – 100 тис. гривень і більше, у будівництві – 300 тис. гривень і більше, роботи – 1 млн. гривень і більше).
Як виявилося, на деякі предмети закупівлі встановлюється очікувана вартість від 90 тисяч до 99 999 гривень з метою уникнення конкурсних торгів. У 5-ти областях із 64 конкурсних комітетів управлінь, відділів у сфері освіти та шкіл, підпорогові закупівлі виявлені у 46(71,9% ). В масштабах України, підпорогові закупівлі призводять до уникнення конкурентних торгів на мільйони гривень. Для прикладу: у Волинській області середня сума «підпорогових» на один орган освіти складає більше 500 тис. гривень. На Донеччині – 456 тис. гривень. В Харківській області – 410 тис. гривень. В Криму – 242 тис. гривень. На Сумщині – також близько 242 тисячі.
Варто відзначити, що чинним законодавством чітко не передбачені умови оприлюднення додатків. На інформаційні запити експертів часом надходили відмови чи неповна інформація, без очікуваних вартостей закупівель.
Члени Ініціативи звернулися до Мінекономрозвитку, з клопотанням про необхідність внесення зміни до Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель, в якій потрібно чітко прописати порядок оприлюднення додатку. На думку експертів Ініціативи, такий крок зменшить кількість підпорогових закупівель.

Посередницькі схеми третіх сторін
За даними громадського моніторингу закупівель на регіональному та місцевому рівні, замовники у масовому порядку через додаткові умови в документаціях конкурсних торгів та в запитах цінових пропозицій покладають на учасника-переможця торгів зобов`язання сплатити на рахунок третьої сторони(консультанта) певну суму коштів протягом 5 робочих днів з моменту отримання учасником-переможцем торгів акцепту пропозиції конкурсних торгів, відповідно до укладеної між замовником та консультантом угоди, попри існуючі законодавчі та нормативні вимоги.
Для прикладу, такі вимоги встановили Відділу освіти Кіровської райдержадміністрації АР Крим, Відділу освіти Татарбунарської райдержадміністрації Одеської області, Відділу освіти Золочівської райдержадміністрації Львівської області Національна академія прокуратури України, Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС та інші. Сума послуг коливається від 1000 до 40 000 гривень.
Це справляє негативний вплив на практичну реалізацію ключового принципу державних закупівель України: запобігання корупційним діям та зловживанням, а також призводить до дискримінації учасників.
Однією із основних причин цієї ситуації є відсутність роз`яснення від Мінекономрозвитку, в якому б було чітко вказано про неприпустимість встановлення в документації конкурсних торгів обов’язку щодо оплати юридично-консультаційних та інших послуг учасником-переможцем торгів через те, що така вимога ставить учасників в нерівні умови в рамках однієї і тієї ж процедури закупівлі та може вплинути на ціну пропозицій конкурсних торгів, що не відповідає меті Закону України «Про здійснення державних закупівель».
Партнери Ініціативи звернулись до Мінекономрозвитку з пропозицією провести офіційний моніторинг закупівель наведених вище замовників та підготувати лист-роз`яснення, в якому чітко визначити для всіх сторін державних закупівель позицію Мінекономрозвитку щодо додаткових умов в документаціях конкурсних торгів. Однак, в Міністерстві зазначили, що врахують наші пропозиції при удосконаленні нормативно-правовї бази регулювання закупівель без чітких дат.

Пропозиції та рекомендації
Пропозиції та рекомендації партнерів Ініціатвии базуються на результатах моніторингу державних закупівель на регіональному та місцевому рівні та тематичних дослідженнях запровадження електронних аукціонів, підпорогових закупівель та змов замовників та сторонніх осіб під час державних торгів.
Моніторинг державних закупівель на регіональному та місцевому рівні виявив дві спільні для всіх проблеми, які суттєво впливають на ефективність, прозорість та конкурентність державних торгів. Це низький професійний рівень замовників та обтяжливі для бізнесу умови участі у державних торгах.
Відповідно, для їх вирішення ЦПСА пропонує:
 Забезпечити підвищення професійного рівня державних службовців можливо шляхом поступового формування корпусу спеціалістів із держзакупівель у кожному органі влади
 Значно спростити процедури участі у державних закупівлях. Таке спрощення має стосуватися як «паперових», так і електронних процедур. Як приклад, доцільним може бути надання кваліфікаційних документів переможцем торгів, а не кожним учасником
Для значного підвищення прозорості та відкритості державних закупівель ЦПСА розробив низку пропозицій. Вони розраховані на короткострокову, середньострокову та стратегічну перспективу.
 Короткострокова перспектива
Партнери Ініціативи рекомендують запровадити комплексну систему звітування органів влади про власні витрати. Пропонується зобов’язати центральні органи влади оприлюднювати щорічний реєстр всіх їхніх закупівель – як вищих, так і нижчих за пороги, встановлені законом про здійснення державних закупівель. Така норма вже існувала декілька років тому
 У наказі Міністерства економічного розвитку та торгівлі № 922 від 26.07.2010 потрібно чітко зазначити, що замовники зобов’язані оприлюднювати інформацію про заплановані підпорогові закупівлі (разом із їхньою очікуваною вартістю) разом із річним планом закупівель
 Підготувати лист-роз`яснення, в якому чітко визначити для всіх сторін державних закупівель позицію Мінекономрозвитку щодо додаткових умов в документаціях конкурсних торгів та в запитах цінових пропозицій, які замовники покладають на учасників-переможців, а саме зобов`язання сплатити на рахунок третьої сторони(консультанта) певну суму коштів протягом 5 робочих днів з моменту отримання учасником-переможцем торгів акцепту пропозиції конкурсних торгів.
 Середньострокова перспектива
 Партнери Ініціативи пропонують законодавчо заборонити учасникам змов на державних торгах брати участь у державних закупівлях протягом одного або двох років. Це потребуватиме запровадження Реєстру недобросовісних учасників державних закупівель
 Стратегічна перспектива
 Партнери Ініціативи пропонують створити комплексну систему звітування органів влади та їхніх підприємств про використання бюджетних коштів, коштів платників податків. Для прикладу, законопроект «Про публічність використання податків», який підтримує Ініціатива, має стати першим кроком до побудови такої системи.

http://cpsa.org.ua/news/eksperti_obgovori_rezultati_richnoji_initsiativi_derzhavnih_zakupivel_u_sferi_osviti
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
medtechnik
Репутация: 63 [ ? ]
Модер
Модер


Зарегистрирован: 20.05.2009
Сообщения: 889
Откуда: Киев
Сообщение 29 Янв 2014, 21:13 Ответить с цитатой

Особенно мне нравится термин "підпорогові закупівлі" - сюда относятся по мнению ЦПСА все закупки от 90 тис. до 100 тис. грн. Чем обусловлены именно такие критерии? Мне интересна реакция этих экспертов, если к ним придёт монтер и скажет: у вас на счетчике 74 кВт., с 75 кВт. действует другой тариф (выше), из этого я делаю вывод, что вы отмотали счетчик Smile
_________________
Жизнь хитра! Когда у меня на руках все карты она начинает играть в шахматы...
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
ravilmamedov
Репутация: 195 [ ? ]
Специалист
Специалист


Зарегистрирован: 14.04.2009
Сообщения: 2060
Откуда: Харків
Сообщение 30 Янв 2014, 11:52 Ответить с цитатой

medtechnik писал(а):
Особенно мне нравится термин "підпорогові закупівлі" - сюда относятся по мнению ЦПСА все закупки от 90 тис. до 100 тис. грн. Чем обусловлены именно такие критерии? Мне интересна реакция этих экспертов, если к ним придёт монтер и скажет: у вас на счетчике 74 кВт., с 75 кВт. действует другой тариф (выше), из этого я делаю вывод, что вы отмотали счетчик Smile

подпороговые закупки, как правило, проводятся в более узком коридоре: 99000-99999,99 грн. иногда, заказчик сознательно уменьшает или объем закупки, или качественные характеристики предмета закупки, ради того, чтобы не спалить закупку. пару лет назад в киеве активисты троллили местные райадминистрации. так вот, в одной администрации торгов было проведено на 500 тыс., а прямых договоров было заключено на 5 млн. и практически все - подпороговые сумы. в другой было проведено десяток торгов, по результатам которых договора были заключены на сумму менее 100 тыс. каждый. и там и там все как бы законно, но вот нравственная сторона, умысел несколько отличаются. общественность - это не ревизоры. они не ограничены законом в своих оценках и подозрениях.

_________________
В ріднім краї панувати не дамо нікому!
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
ravilmamedov
Репутация: 195 [ ? ]
Специалист
Специалист


Зарегистрирован: 14.04.2009
Сообщения: 2060
Откуда: Харків
Сообщение 30 Янв 2014, 13:49 Ответить с цитатой

Цитата:
Ось і сам звіт:

на сайте выложены фонограммы спичей. послушал. не со всем согласен. но сам факт, что общественный сектор занимается этой проблематикой, изучает ее и ищет пути усовершенствования системы - отрадный. в целом - очень интересно.

_________________
В ріднім краї панувати не дамо нікому!
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
medtechnik
Репутация: 63 [ ? ]
Модер
Модер


Зарегистрирован: 20.05.2009
Сообщения: 889
Откуда: Киев
Сообщение 30 Янв 2014, 19:43 Ответить с цитатой

ravilmamedov писал(а):
подпороговые закупки, как правило, проводятся в более узком коридоре: 99000-99999,99 грн.

И, как человек не один год работающий в этой сфере, я с Вами в этом абсолютно согласен, но у экспертов ЦПСА другое мнение:
http://cpsa.org.ua/news/tspsa_initsijuvav_rozsliduvannja_v_lavah_desnjanskoji_rajderzhadministratsiji
http://cpsa.org.ua/news/jak_chinovniki_rizikujut_posadami_zaradi_ditej
Логично, что-бы эксперты от общественности иногда прислушивались к специалистам

_________________
Жизнь хитра! Когда у меня на руках все карты она начинает играть в шахматы...
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Sekret_ar
Репутация: 425 [ ? ]
Модер
Модер


Зарегистрирован: 05.04.2008
Сообщения: 6335
Откуда: Україна
Сообщение 04 Фев 2014, 10:35 Ответить с цитатой

Цитата:
2013 року Держфінінспекція попередила зайві витрати у сфері держзакупівель на суму майже 1,9 млрд грн – Петро Андрєєв

30 сiчня 2014 | Прес-служба Держфінінспекції України

За результатами аналізу державних закупівель (без виходу на об’єкт контролю шляхом запиту документів) протягом 2013 року територіальні органи Держфінінспекції України попередили зайвих витрат державних коштів у сфері держзакупівель на загальну суму майже 1,9 млрд грн. Про це повідомив Голова Держфінінспекції України Петро Андрєєв під час розширеного засідання Колегії Держфінінспекції України сьогодні.
За його словами, через виявлені фінансові порушення було скасовано конкурсні торги на загальну суму понад 723 млн грн. Укладених договорів розірвано на загальну суму більш як 1,1 млрд грн.
Найзначніші результати роботи із попередження зайвих витрат під час держзакупівель мають держфінінспекції в Донецькій (450,4 млн грн, або 24,1 % від загальної суми), Львівській (178 млн грн, або 9,5 % ), Луганській (166,2 млн грн, або 8,9 % ), Одеській (121,4 млн грн, або 6,5 % ), Закарпатській (106,4 млн грн, або 5,7 % ) областях та в м. Києві (195,8 млн грн, або 10,5 % ).
Як повідомлялося, для зменшення втручання в діяльність суб’єктів господарювання Держфінінспекція України запровадила підхід до планування контрольно-ревізійної роботи та відбору об’єктів контролю на підставі оцінки ризиків допущення фінансових порушень, моніторингу ризикових операцій, інформації зі ЗМІ, звернень громадян і телефону довіри Держфінінспекції України.
Довідково. За результатами аналізу державних закупівель і позапланових перевірок державних закупівель 2012 року територіальні органи Держфінінспекції України попередили зайвих витрат на закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти на суму майже 1,7 млрд грн. Зокрема, за рахунок відміни конкурсних торгів – на суму 956,2 млн грн та шляхом розірвання укладених договорів – на суму 704,3 млн грн.

http://www.dkrs.gov.ua/kru/uk/publish/article/101121
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
ravilmamedov
Репутация: 195 [ ? ]
Специалист
Специалист


Зарегистрирован: 14.04.2009
Сообщения: 2060
Откуда: Харків
Сообщение 10 Фев 2014, 16:21 Ответить с цитатой

непроста и неказиста...


skf84E.jpg
 Описание:
 Размер файла:  524.2 KB
 Просмотрено:  160 раз(а)

skf84E.jpg



_________________
В ріднім краї панувати не дамо нікому!
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
tendurion
Репутация: 327 [ ? ]
Модер
Модер


Зарегистрирован: 02.07.2007
Сообщения: 4060
Откуда: Харьков
Сообщение 11 Фев 2014, 11:15 Ответить с цитатой

Цитата:
Объем госзакупок в Украине снизился

Снижение количества закупок произошло по всем видам аукционов - от открытых конкурсов до закупки у одного участника

По данным Госстата, объем проведения закупок товаров, работ и услуг за счет госсредств в 2013 году снизился. По сравнению с 2012 годом количество проведенных процедур сократилось на 38 тыс. - до 101,89 тыс. Из них более 17,5 тыс. торгов были отменены или не состоялись. Снижение количества закупок произошло по всем видам аукционов - от открытых конкурсов до закупки у одного участника. Количество участников-победителей составило 66,91 тыс. (-25%), было подписано 76,48 тыс. (-25,7Confused договоров, из которых большая часть с украинскими субъектами.

Как пишет КоммерсантЪ-Украина в материале "Молоток стучит все реже", объем запланированных госзакупок упал вдвое - до 274 млрд.грн. Стали реже проходить аукционы государственных, казенных, коммунальных предприятий, а также компаний с долей государства свыше 50%. В то же время на 40% выросла доля закупки без применения процедур торгов - до 40,16 млрд.грн. В рамках закупки госкомпаниями было заключено договоров на 29,13 млрд.грн. На госзакупки из бюджета было выделено 49,67 млрд.грн.

Эксперты отмечают, что приобретение товаров, работ и услуг без аукционов - следствие принятия летом 2012 года норм об освобождении государственных, казенных, унитарных, коммунальных, а также предприятий с госдолей свыше 50% и их "дочек" от проведения тендеров, если закупка проводится за их собственные средства. В феврале 2013 года представители оппозиции предложили обязать эти компании обнародовать отчеты о проведении закупок с указанием цен, характеристик товаров, работ и услуг, а также поставщиков.

http://biz.liga.net/all/all/novosti/2700114-obem-goszakupok-v-ukraine-snizilsya.htm

_________________
За несоблюдение законодательства о гос. закупках получаешь штрафы, а за соблюдение – гемор.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Sekret_ar
Репутация: 425 [ ? ]
Модер
Модер


Зарегистрирован: 05.04.2008
Сообщения: 6335
Откуда: Україна
Сообщение 18 Фев 2014, 16:11 Ответить с цитатой

Шагренева шкіра держзакупівель
Андрій Марусов — Четвер, 13 лютого 2014, 18:53

http://www.epravda.com.ua/columns/2014/02/13/419900/
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
ravilmamedov
Репутация: 195 [ ? ]
Специалист
Специалист


Зарегистрирован: 14.04.2009
Сообщения: 2060
Откуда: Харків
Сообщение 25 Фев 2014, 14:33 Ответить с цитатой

мне кажется, что светлое будущее в госзакупках наступит нескоро.
Цитата:
- Нужно ли пересматривать систему госзакупок?

- Она должна стать прозорчной.

- Говорят, она и так прозрачна.

- Нет. Система публичных тендеров – идеальная для прикрытия коррупции и ухода от ответственности.

- Так Азаров сделал правильно, разрешив ряду предприятий обходиться без тендеров?

- Это же не значит, что они обходятся без тендеров. Каждая структура создавала систему закупок внутри. Ничего не изменилось. Продолжает работать система, которая позволяет уйти от ответственности.

- Как вы тогда охарактеризуете систему закупок у единого исполнителя?

- Если вы захотите купить iPad и объявите тендер, то при цене 1000 дол в магазине вы получите 1500. Процедура и все виды оговорок только сделают товар дороже. Вам легче взять на себя ответственность и купить iPad в магазине за 1000. Но у вас возникает другая проблема – взять на себя ответственность, и обосновать свое решение.

источник
полностью согласен с журналистом о прозрачности. все публикуется в открытом доступе. неопубликование жестко наказывается. куда еще прозрачнее.
в чем идеальность для прикрытия коррупции и ухода от ответственности? хотелось бы расспросить.

_________________
В ріднім краї панувати не дамо нікому!
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
Jyrcom
Репутация: 471 [ ? ]
Модер
Модер


Зарегистрирован: 02.01.2007
Сообщения: 6535
Откуда: не дом и не улица
Сообщение 25 Фев 2014, 16:00 Ответить с цитатой

Цитата:
Появилась ясность относительно возможных новых кандидатур в состав коалиционного Кабмина.
...приоритеты определены следующим образом:
Министерство экономического развития и торговли – Олеся Оробец
Smile
статтья
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
ravilmamedov
Репутация: 195 [ ? ]
Специалист
Специалист


Зарегистрирован: 14.04.2009
Сообщения: 2060
Откуда: Харків
Сообщение 25 Фев 2014, 17:14 Ответить с цитатой

Jyrcom писал(а):
Цитата:
Появилась ясность относительно возможных новых кандидатур в состав коалиционного Кабмина.
...приоритеты определены следующим образом:
Министерство экономического развития и торговли – Олеся Оробец
Smile
статтья

будем посмотреть

_________________
В ріднім краї панувати не дамо нікому!
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
tendurion
Репутация: 327 [ ? ]
Модер
Модер


Зарегистрирован: 02.07.2007
Сообщения: 4060
Откуда: Харьков
Сообщение 03 Мар 2014, 20:58 Ответить с цитатой

Цитата:
Необхідно викоренити корупційну складову в держзакупівлях

Вчера на Украине было сформировано новое правительство. Министерство экономики возглавил Павло Шеремета - президент Киевской школы экономики, входящий в группу министров - представителей Евромайдана. В интервью РБК он рассказал, о своих главных задачах в деле спасения украинской экономики.
Насколько работоспособно новое правительство Украины?
Большую часть кабинета министров я знаю лично очень хорошо. Первое наше заседание было довольно приятным, несмотря на то что все мы понимаем: вызовы, стоящие перед нами и перед страной, огромны. То есть, с одной стороны, мы - есть хорошее такое слово - ускромлены вызовами, стоящими перед нами, но с другой стороны, в новой команде чувствуется динамика. Это действительно команда, которая в глаза вызовам сказала: "Мы можем вас победить".
Профессионализм новой команды выше, чем прежней?
Я не хочу критиковать предшественников, это неправильно, мы можем говорить лишь о результатах их деятельности. Но это совсем другой стиль, совсем другой менталитет, совсем другой подход. Новую и старую команду очень сложно сравнивать. Это как сравнивать яблоки и апельсины - это совсем разные фрукты.
Какова реальная ситуация в украинской экономике?
Казна пуста. Долги огромные. Продолжать не буду, а то люди испугаются.
Есть ли у вас план действий?
План есть. Вчера Верховная рада приняла программу действий правительства, которую мы начинаем воплощать, по сути уже начали с первых минут.
C чего начнете?
Первое, что нужно сделать, - это вернуть вертикаль власти, которая сейчас местами утеряна. Это не экономические элементы, но без них экономика не может функционировать нормально.
Второе - быстрейшим образом вернуть порядок и безопасность в украинские города и села. Не хочу, чтобы у вас создалось впечатление, что все плохо. Ситуация безопасная, мы ходим по городу без риска. Не все плохо, но мы привыкли к тому, что все хорошо, и хотим вернуть это.
После этого надо браться за собственно экономические вещи, за которые я и отвечаю. И первое, чем я планирую заняться, - это привлечение кредитных ресурсов на Украину, мы ведем переговоры по всем возможным фронтам. Второе - очень быстрые антикоррупционные действия. В частности, Министерство экономики отвечает за процедуры госзакупок, в них нам нужно снять коррупционную составляющую. Это, я бы сказал, немедленные задачи.
Среднесрочная задача - это упрощение и удешевление бизнеса на Украине. Хороший индикатор - рейтинг Doing Business от Всемирного банка. Он отражает не только упрощение процедур администрирования налогов и других подобных вещей, но и удешевление ведения бизнеса в стране. Например, если снять коррупционную составляющую, снять составляющую странового риска, в знаменателе у бизнеса останутся издержки. Важно их снизить, чтобы вести бизнес стало прибыльнее. Конечно, тут мы не достигнем прорыва очень быстро, так что это наш среднесрочный приоритет.
О долгосрочном приоритете - в том смысле, что результаты будут через пять-десять лет, но работать над этим нужно уже сегодня. Мы вчера общались с новоназначенными министром образования и министром молодежи и спорта о том, что нам нужно немедленно делать общую конференцию с участием министерства экономики, министерства молодежи и представителей бизнеса. Необходимо выяснить, какие люди, знания, навыки нужны бизнесу. Этот диалог нужно постоянно вести и на центральном уровне, и на местах. Нам нужно уходить от сырьевой экономики и переходить в постиндустриальную. А там выигрывает качество человеческого капитала. Если мы будем просто тушить пожары, это можно делать все столетие, а мы хотим достигнуть более высоких вершин.
Какие отрасли украинской экономики находятся в критическом состоянии?
Мне сейчас сложно и совершенно не хочется говорить о худших отраслях. Я хочу назвать те, о которых мы мечтаем, чтобы они развивались быстро: IT и туризм, в том числе медицинский туризм. Это лишь начало разговора, у нас пока нет в этих сферах мощных отраслей, но есть очень серьезная база для их возникновения.
Мы сейчас должны максимально говорить о том, как из сырьевой экономики переходить в постиндустриальную, в экономику услуг. Но в то же время понимать, что большую часть доходов стране приносит именно индустриальная экономика. Каким образом помочь ей? Одними из первых, с кем я планирую встретиться на новом посту, будут большие украинские индустриальные группы и ассоциация малого и среднего бизнеса. Таким образом, мы будем пытаться балансировать между интересами и тех, и других.
Сможет ли Украина обслуживать долг России? Обсуждается возможность дефолта?
Возможность дефолта даже не проговаривается. Мы уже ведем переговоры и с Евросоюзом, и с другими странами. Именно благодаря привлечению денег от них мы не допустим дефолта.
Российские власти говорили, что когда на Украине будет сформировано новое правительство, можно будет вернуться к разговору о втором транше кредита. Когда вы его ждете?
Не мы принимаем это решение. Но нам надо вести переговоры, очень четко понимая условия предоставления второго транша.
Российский бизнес опасается за свои инвестиции в Украину из-за антироссийских настроений в стране…
Настроения всегда очень субъективны и эмоциональны. Я часто шучу, что нельзя в чем-то винить фокус-группу. То есть если фокус-группа говорит: "Мы обеспокоены", нельзя их убеждать: "Ваше беспокойство преувеличено". Если оно есть, значит, с ним надо считаться. Нам нужно работать с этим беспокойством. Мы очень надеемся, что упрощение и удешевление ведения бизнеса на Украине, о чем я говорил, привлечет к нам бизнес и с Запада, и из России, и из Юго-Восточной Азии.
Более того, я повторю, что говорил на первом аппаратном совещании в министерстве экономики. Я сказал: "Сразу запрещаю разрешительную систему, потому что не мы должны разрешать бизнесу, где и как вести бизнес. Вместо этого я предлагаю регистрационную систему. Мы должны регистрировать бизнес, приглашать его, вовлекать, привлекать, создавая для него лучшие условия". Конечно, это не получится завтра, но все это должно быть - чтобы бизнесу дышалось и работалось легко и с прибылью. В этом я вижу нашу роль. Подход должен быть именно таким: мы помогаем, а не разрешаем. Кто мы такие, в конце концов? Мы хотим создать условия для того, чтобы бизнесу, в том числе российскому, работалось в стране хорошо.

http://www.me.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=230103&cat_id=32852

_________________
За несоблюдение законодательства о гос. закупках получаешь штрафы, а за соблюдение – гемор.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Sekret_ar
Репутация: 425 [ ? ]
Модер
Модер


Зарегистрирован: 05.04.2008
Сообщения: 6335
Откуда: Україна
Сообщение 04 Мар 2014, 12:48 Ответить с цитатой

Цитата:
"Газпром" с апреля 2014 года отменяет льготы на поставку газа Украине.
Как сообщает РИА Новости, об этом сообщил глава российского газового холдинга Алексей Миллер на встрече с премьер-министром РФ Дмитрием Медведевым.
"Газпром" принял решение не продлевать действие скидки с начала следующего месяца", — сказал он. По его словам, украинские партнеры не исполняют договоренностей, которые были достигнуты при подписании дополнения к контракту о предоставлении скидки.
Размер задолженности за поставки российского газа в Газпроме оценили в 1,549 миллиарда долларов.
"Те решения, который вы принимаете по отмене льготных форм поставок, в этих условиях они выглядят абсолютно правомерно", - заявил в свою очередь Медведев.
В то же время он Дмитрий Медведев поручил Минфину проанализировать возможность предоставления кредита Украине на 2-3 миллиарда долларов для оплаты российского газа.
"Я дам поручение Минфину взвесить все возможности и сложности текущие, все противопоказания, естественно, связанные с низким кредитным рейтингом Украины в настоящий момент, и другие аспекты российско-украинского сотрудничества в этом направлении", - сказал он.

http://www.pravda.com.ua/rus/news/2014/03/4/7017489/
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
tendurion
Репутация: 327 [ ? ]
Модер
Модер


Зарегистрирован: 02.07.2007
Сообщения: 4060
Откуда: Харьков
Сообщение 11 Мар 2014, 15:48 Ответить с цитатой

Цитата:
До принятия нового закона о госзакупках, Правительство не откроет ассигнования ни на одну компанию, - А.Яценюк

Премьер-министр Украины Арсений Яценюк сообщил, что Правительство срочно подготовило проект закона о государственных закупках с прозрачным механизмом расходования бюджетных средств. Об этом он сообщил с парламентской трибуны во вторник, 11 марта.
Он отметил, что объемы галопирующей коррупции, которые существовали в Правительстве, были связаны в первую очередь с непрозрачным и ручным управлением бюджета через государственные закупки.
«Официально от имени Правительства заявляю: пока не будет принята новая редакция закона о государственных закупках, предусматривающая прозрачный механизм расходования бюджетных средств, Правительство Украины не откроет ни копейки ассигнований на одну компанию, потому что мы не дадим возможности дальше разворовывать эти средства», - подчеркнул Глава Правительства.
Арсений Яценюк также сообщил, что в Парламент будет внесен законопроект о фактическом секвестре государственного бюджета: «Речь идет о двукратном сокращении дефицита государственного бюджета. Все макроэкономические показатели и все доходы государственного бюджета, который формировался правительством Януковича-Азарова, не просто не соответствуют действительности, а является надутыми и не могут исполниться».
«Нас ждет очень сложный период: уменьшение социальных стандартов, ущемление расходов. Но это нам позволит в среднесрочной перспективе выйти на экономический рост», - подчеркнул Премьер-министр.
Он обратился к членам Парламента с просьбой в кратчайшие сроки ратифицировать Соглашение между Украиной и Европейским инвестиционным банком и Европейским банком развития и реконструкции на 300 млн. долларов о мерах безопасности на ядерных объектах.
Он также обратился к членам Парламента с просьбой безотлагательно проголосовать закон о восстановлении доверия к судебной системе Украины: «Речь идет о том, что те судьи, которые нарушали закон и Конституцию и брали взятки, те судьи, которые являются лицом украинской коррупции в судебной системе, - должны немедленно покинуть судебную систему и прийти к прокурору давать показания».
Арсений Яценюк также отметил, что завтра будут назначены новые руководители Государственной налоговой службы и Государственной таможенной службы, кандидатуры которых подавались представителями бизнеса.
«Мы шаг за шагом наводим порядок. Но есть просьба ко всей стране и украинского Парламента. Сейчас никто не воюет за власть. Тот, кто воюет за власть, - воюет против Украины. Я прошу вас, чтобы все воевали за Украину, за ее будущее, и за нашу территориальную целостность и независимость. Это наша миссия, и мы давали присягу народу Украины. Давайте выполним эту присягу», - сказал Арсений Яценюк.

http://www.kmu.gov.ua/control/ru/publish/article?art_id=247090280&cat_id=244313343

_________________
За несоблюдение законодательства о гос. закупках получаешь штрафы, а за соблюдение – гемор.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
ravilmamedov
Репутация: 195 [ ? ]
Специалист
Специалист


Зарегистрирован: 14.04.2009
Сообщения: 2060
Откуда: Харків
Сообщение 11 Мар 2014, 16:16 Ответить с цитатой

tendurion писал(а):
http://www.kmu.gov.ua/control/ru/publish/article?art_id=247090280&cat_id=244313343

арсений петрович либо не понимает о чем говорит, либо делает вид, что не понимает. а может просто мой ограниченный практический опыт в сфере госзакупок не дает мне возможности понять, о чем собственно идет речь Mad

_________________
В ріднім краї панувати не дамо нікому!
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
tendurion
Репутация: 327 [ ? ]
Модер
Модер


Зарегистрирован: 02.07.2007
Сообщения: 4060
Откуда: Харьков
Сообщение 11 Мар 2014, 16:21 Ответить с цитатой

ravilmamedov писал(а):

арсений петрович либо не понимает о чем говорит, либо делает вид, что не понимает. а может просто мой ограниченный практический опыт в сфере госзакупок не дает мне возможности понять, о чем собственно идет речь Mad

Я тоже не понимаю. Тем более, что сегодня нам пришли долгожданные паспорта бюджетных программ, утвержденные приказом Минфина.

Ассигнования открыты, обязательства с сегодняшнего дня регистрируются.

_________________
За несоблюдение законодательства о гос. закупках получаешь штрафы, а за соблюдение – гемор.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
yaroslav081108
Репутация: 25 [ ? ]
Советчик
Советчик


Зарегистрирован: 09.12.2009
Сообщения: 360
Откуда: Кировоград
Сообщение 12 Мар 2014, 09:59 Ответить с цитатой

Мінекономторгівлі візьметься за систему держзакупівель

Міністерство економічного розвитку і торгівлі запропонувало нову редакцію закону про державні закупівлі, яку вже через два тижні уряд планує передати до Верховної ради.
Про це пише "Комерсант-Україна".
Як повідомляється, міністр економічного розвитку і торгівлі Павло Шеремета, як і обіцяв, всього за два тижні розробив нову версію закону "Про здійснення держзакупівель". Реформування системи, за його словами, - один з пріоритетів діяльності відомства.
За словами члена робочої групи з підготовки змін до тендерного законодавства, виконавчого директора Transparancy International Ukraine Олексія Хмари, з 2010 року, коли був прийнятий базовий і нині чинний закон про держзакупівлі, в нього більше 40 разів вносилися зміни.
"І в більшості випадків це тільки погіршувало ситуацію", - говорить він.
Запропонована редакція передбачає майже п'ятикратне скорочення (до дев'яти) переліку випадків, на які не поширюватиметься дія закону. Винятки, зокрема, пропонується поширювати на закупівлю товарів, робіт і послуг, які є держтаємницею, для проведення виборів і референдумів, пов'язаних з операціями Нацбанку, або послуг, необхідних для обслуговування і погашення держборгу.
Для інших 35 винятків, наприклад закупівля природного газу та його транспортування, послуги з авіаперевезення осіб, які перебувають під держохороною або покупка кормів для циркових тварин, повинне буде діяти тендерне законодавство.
"Спочатку було десять винятків, і ми хочемо повернутися до цього. Адже чим менше винятків, тим менше шансів на корупцію", - упевнений Хмара.
Крім того, міністерство запропонувало зробити прозорішою процедуру закупівлі товарів, робіт і послуг, здійснювану за власні кошти державних, казенних, унітарних, комунальних підприємств з держчасткою понад 50 % і їх "дочок" .
На сайті міністерства (без дублювання в друкованому виданні) вони будуть публікувати звіти про підписані договори, а також інформацію про зміну умов в них. Додамо , що оприлюднення такої інформації стане обов'язковим для всіх замовників держзакупівель.
Крім того, будуть розкриватися дані про всіх субпідрядників, яких учасник-переможець буде залучати до виконання робіт в обсязі не менше 20% від вартості договору.
Хмара додає, що несумлінні фірми-учасники, які були викриті в порушеннях тендерного законодавства, протягом трьох років будуть позбавлені можливості участі в держзакупівлі.
Законопроектом передбачається ліквідація процедури електронних реверсивних торгів, як неефективних і в цілому масово так і не проведених. Змін, хоч і незначних зазнала процедура закупівлі в одного учасника. Міністерство та експерти запропонували нове для неї назву - переговорна процедура закупівлі.
По суті, вона не відрізнятиметься від попередньої, але будуть переглянуті і скорочені умови її застосування. Із законодавства запропоновано виключити умова купівлі товарів на товарній біржі, а також у разі припинення госпдіяльності компанії. Закупівля додаткових будівельних робіт із застосуванням переговорної процедури планується з обмеженням.
Загальна вартість таких додаткових робіт не повинна перевищувати 50% вартості головного договору.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Sekret_ar
Репутация: 425 [ ? ]
Модер
Модер


Зарегистрирован: 05.04.2008
Сообщения: 6335
Откуда: Україна
Сообщение 14 Мар 2014, 10:27 Ответить с цитатой

Цитата:
Громадські антикорупційні організації викривають

Громадські моніторингові організації вітають схвалення нової редакції закону про державні закупівлі, але вкрай стривожені прихованим спротивом "тендерної мафії", яка намагається лобіювати ідею електронних аукціонів. Щоб попередити можливі проблеми, громадські експерти звернулися до Уряду України з відкритим листом.
Ми вважаємо своїм обов’язком проінформувати громадськість про те, що законодавчі положення щодо е-аукціонів в поточній редакції тендерного закону за правління Віктора Януковича були запозичені із законодавства Росії. Вони прямо суперечать стандартам Європейського Союзу та нічого не додають до відкритості процесів державних закупівель.

У разі негайного запровадження е-аукціонів фактичними операторами електронних майданчиків можуть стати російські компанії (їхні дочірні підприємства або негласно контрольовані компанії в Україні). Протягом останніх років вони активно лобіюють ці норми в Україні.



Прем’єр-міністру України Арсенію Яценюку

Міністру економічного розвитку і торгівлі Павлу Шереметі

Голові Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики Андрію Іванчуку



Відкрите звернення провідних моніторингових громадських організацій України щодо недопущення зриву антикорупційних змін в законопроекті про державні закупівлі

Ми, представники провідних громадських організацій України, що борються з корупцією в державних закупівлях, вітаємо схвалення Кабінетом Міністрів України 12 березня цього року нової редакції закону про державні закупівлі. Вперше в урядовій практиці він розроблявся за участі громадських експертів та включає ключові вимоги громадськості щодо попередження корупції в державних закупівлях. Серед них:

Обов’язок державних та комунальних підприємств публічно звітувати про закупівлі за власні кошти.
Заборона особам, пов’язаним із організаторами торгів, брати участь у державних тендерах.
Обов’язок посадовців звітувати як про проведення закупівель, так і про виконання закупівельних договорів, а також про суттєві зміни в істотних умовах договорів та субпідрядників, які отримують більше 20% вартості договору.
Розширений доступ до інформації про закупівлі природних монополій, постачальників води та тепла для мільйонів українських громадян.
Право громадських активістів вести фото, аудіо та відео зйомку під час розкриття тендерних пропозицій.
П’ятикратне скорочення винятків із-під дії тендерного законодавства тощо.

Разом з тим, прикро усвідомлювати, що спроба нового уряду налагодити жорсткий контроль над державними закупівлями відразу зіткнулася зі прихованим спротивом так званої «тендерної мафії» у Верховній Раді України.

Намагаючись зірвати його найскоріше прийняття, окремі представники фракції Партії регіонів наголошують на збереженні в новій редакції закону ідеї електронних аукціонів (ця норма призупиняється в урядовому законопроекті). Мовляв, саме вони забезпечать справжню відкритість та прозорість.

Ми вважаємо своїм обов’язком проінформувати громадськість про те, що законодавчі положення щодо е-аукціонів в поточній редакції тендерного закону за правління Віктора Януковича були запозичені із законодавства Росії. Вони прямо суперечать стандартам Європейського Союзу та нічого не додають до відкритості процесів державних закупівель.

То того ж, в умовах тотального дефіциту фінансування сьогодні сумнівним залишається технічна готовність органів влади України до переходу на е-аукціони.

У разі негайного запровадження е-аукціонів фактичними операторами електронних майданчиків можуть стати російські компанії (їхні дочірні підприємства або негласно контрольовані компанії в Україні). Протягом останніх років вони активно лобіюють ці норми в Україні.

За таких умов немає жодних гарантій того, що одного дня ці компанії не зупинять електронні торги та не зірвуть життєво необхідні закупівлі для громадян України (харчування для школярів, ліки для хворих тощо). Намагання маріонеткового «уряду» Криму «націоналізувати» «Чорноморнафтогаз» та «Укрзалізницю» роблять такий сценарій цілком реальним.

Ми попереджаємо авторів цих «електронних ініціатив» про неминучу відповідальність за подібні спроби підірвати ситуацію в Україні.

Одночасно ми закликаємо новий уряд та Верховну Раду України докласти всіх зусиль до прийняття нової редакції закону про державні закупівлі, вже погодженої Кабінетом Міністрів України.

Висловлюємо власну готовність надати всебічну допомогу в розробці нових стандартів електронних закупівель, які б відповідали вимогам Європейського Союзу та сприяли спрощенню закупівельних процедур для бізнесу та замовників.

Віктор Таран
Директор, Центр політичних студій та аналітики

Олександр Хмара
Виконавчий директор, Transparency International Україна

Віталій Шабунін
Голова правління, Центр протидії корупції

http://cpsa.org.ua/news/gromadski_antikoruptsijni_organizatsiji_vikrivajut_tederni_mafiji_scho_lobijujut_elektronni_auktsioni
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Sekret_ar
Репутация: 425 [ ? ]
Модер
Модер


Зарегистрирован: 05.04.2008
Сообщения: 6335
Откуда: Україна
Сообщение 19 Мар 2014, 14:28 Ответить с цитатой

Новому Закону бути!

Схоже, що новий міністр економіки таки дійсно реформу ДЗ визначив як пріоритетний напрям своєї діяльності!
В Плані заходів "100 днів, 100 кроків уряду" прийняття нової редакції ЗУ "Про здійснення ДЗ" зазначено першим пунктом!
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Показать сообщения:   
Начать новую тему   Ответить на тему   вывод темы на печать    Список форумов Форум о Тендерах, государственных закупках в Prozorro. -> В прессе о госзакупках. Часовой пояс: GMT + 2
На страницу Пред.  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 28, 29, 30  След.
Страница 20 из 30

 
Перейти:  
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете вкладывать файлы
Вы можете скачивать файлы
Форум о Тендерах, государственных закупках в Prozorro. topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

File Attachment © by Meik Sievertsen